måndag 24 januari 2011

allevo fiber +

så fort jag får pengar ska jag beställa hem en burk allevo fiber+, har läst om dom och de verkar ju faktiskt funka! helst av allt vill jag ha reductil, men då måste jag skaffa ett jävla högt BMI. och det är ju inte de det går ut på? right ;)
dagen har börjat bra iallafall, åt för en stund sen min frukost på 202,2 kcal! perfekt till frukost, hinner ju garanterat bränna upp det på skolan. Frukosten bestod av; En frukostknäcke macka (ni vet dom gosa ljusa) = 55kcal, med 5g smör = 34kcal, och 2skivor rökt skinka, vet att det är 7 kcal i den kokta vi brukar ha (per skiva), men såklart var den slut. Räknar samma på den rökta, även fast jag vet att det är mer. Till det, 2dl yoggi miniyoghurt med p-fruktsmak, 1dl = 40kcal. & en kopp te med 0 sockerbitar, och 0.5 dl mjölk. = 19.5 kcal.
Visste ni att en sockerbit innehåller 10 kcal? Värt att tänka på när man ska dricka te, ta utan!
På skolan blir det såklart ingen lunch, och middag får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar